Del palau dels sultans als pobles de Java

Al centre de Java (Indonèsia), el batik és, des de fa molts segles, un art de la Cort. Al principi el fabricaven les dones del palau, després aquesta tradició es va estendre a les serventes i als artesans dels pobles dels turons calcaris i les grans planes d’arrossars al sud de Jog-jakarta.

El batik indonesi ha estat afegit oficialment, el 2 d’octubre de 2009 per la UNESCO, al patrimoni cultural immaterial de la humanitat.

Els batiks d’aquesta exposició són tots inèdits, fruit de la col·laboració dels artesans Ibu Sarjuni i Henri Suprapto, fundador del taller de colors vegetals BIXA. L’exposició recorre les etapes de l’existència d’un o d’una javanesa a les quals està associat l’art del batik.

Del 7 de març al 8 de maig de 2010

Inauguració: diumenge 7 de març a les 12h.

Demostració de batik a les 12:30h, per a tots els públics

Horari:
de dimarts a divendres, d’11 a 14h
Dijous tarda, de 16 a 19h
Dissabtes i diumenges, d’11 a 14 h
Caps de setmana, visites concertades per a grups (tel. 937529197)
Dilluns tancat