El Programa Comunitari “Primera Fila” neix l’any 2009 com un pas endavant de l’activitat de “Teatre”. Amb una nova concepció, queda integrada en els Programes d’Inserció Comunitària de l’àrea de Salut Mental del Centre de Formació i Prevenció.

Es fonamenta en la representació d’una peça teatral, on els usuaris són la part protagonista en la seva elaboració.

La participació a “Primera Fila” està oberta a qualsevol persona interessada en el món del teatre i que vulgui conèixer de prop la realitat i les possibilitats de les persones vinculades a la xarxa de salut mental. Un nombrós grup de voluntaris, no vinculats a la xarxa, complementa el gran equip humà que fa possible l’espectacle.

L’exposició “Entre vestidors” explica la preparació del musical “Mentre hi hagi peles!” basat en cançons de  La Trinca. En aquesta proposta hi participen activament més d’una trentena de participants de diversos recursos de salut mental de la província de Barcelona.

Comptem a més, amb la col·laboració d’entitats i destacats personatges del món artístic i cultural del nostre país. Per Primera Fila ja hi ha col·laborat Vicky Peña, Miquel Àngel Pascual,  Nina, Imma Colomer, Boris Ruiz, Mont Plans o Joan Crosas.

El recorregut de l’exposició s’inicia amb una galeria fotogràfica que repassa els dies d’assaig d’actors, cantants i músics. També s’hi exposen les obres creades pels usuaris de diversos centres de Catalunya que han participat en un concurs de dibuixos sobre “La Trinca” per escollir el logotip de l’espectacle. Coneixerem el cartell promocional que l’artista Miguel Gallardo ha dissenyat per a la ocasió. Una retrospectiva sobre la Trinca, que compta amb discografia, curiositats i material cedit per Miquel Àngel Pascual, component del grup, tanca la mostra.

Del 31 de gener al 28 de febrer de 2010

Inauguració: diumenge 31 de gener a les 12h, amb actuació de grup musical

Horaris: de dimarts a divendres, d’11 a 14h
Dijous tarda, de 16 a 19h